ICA Banken sänker boräntorna och höjer sparräntan

Report this content

Idag sänker ICA Banken listräntorna för fasta löptider på bolån från ett år och uppåt med upp till 0,33 procentenheter. I samband med det höjs räntan på sparkonto med 0,2 procentenheter.

Efter ett år med kraftigt ökande styrränta och stigande bolåneräntor på marknaden, väljer nu ICA Banken att sänka listräntorna på bindningstider från 1-10 år. Den största sänkningen sker på den tvååriga listräntan, med 0,33 procentenheter. Till det kommer bankens egen rabattmodell, som är unik på bolånemarknaden.

– I kombination med vår stammisrabatt på bolån, som är kopplad till inköp på ICA, Apotek Hjärtat och ICA Försäkring, kommer vi kunna erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser på bolån till ICA-kunderna, säger Marie Halling, vd för ICA Banken.

Måndag 18 december justeras även den ordinarie räntan på ICA Bankens sparkonton för privatpersoner. Med en höjning på 0,2 procentenheter landar den nya räntan på 2,7 procent.

– Sparandet är en oerhört viktig del av vardagsekonomin. Därför vill vi prioritera att ge våra kunder ett bra erbjudande, med både förstärkt sparränta och en attraktiv ränta på lönekonto, avslutar Marie Halling.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
icabanken.se, icagruppen.se