ICA Försäkring förenklar för sina kunder att teckna villaförsäkring

ICA Försäkring ändrar sättet som deras kunder kan teckna en villaförsäkring digitalt på. De uppgifter som en kund behöver uppge för att teckna en villaförsäkring har minskats betydligt till följd av ny prissättning och genom att ta in uppgifter från fastighetsregistret. Sammantaget gör detta att ICA Försäkrings kunder nu erbjuds marknadens troligtvis enklaste och säkraste sätt att teckna en villaförsäkring på.

- Vi vet att många kunder har upplevt att det är krångligt att teckna en villaförsäkring på nätet. Det är många uppgifter att hålla koll på och det är inte ovanligt att kunden lämnar fel uppgifter vilket kan få tråkiga konsekvenser vid skada, säger Johan Nilsson, Produktansvarig Egendom på ICA Försäkring.

I arbetet med att förenkla för sina kunder har ICA Försäkring använt sig av de redan existerande uppgifter som finns i fastighetsregistret samt skalat bort många av de fält som kunden tidigare behövde fylla i. Målet var att erbjuda sina kunder en betydligt enklare, snabbare och säkrare process vid köp av en villaförsäkring vilket också uppnåddes.

- Våra kunder förväntar sig att det ska gå snabbt, vara enkel och säkert att genomföra en köpprocess på nätet och de måste vi som försäkringsbolag naturligtvis svara upp mot. Tack vare de förändringar vi nu genomfört skulle jag tro att vi på ICA Försäkring har den enklaste digitala köpprocessen för villaförsäkring i Sverige och detta utan att tumma på riskurval eller prissättning, säger Johan Nilsson, Produktansvarig Egendom på ICA Försäkring.

Om ICA Försäkring Husförsäkring

• ICA Försäkring erbjuder villahemförsäkring i två paket, det mest omfattande paketet heter Husförsäkring Plus och är rankad som näst bäst av alla villaförsäkringar av Konsumenternas Försäkringsbyrå.
  • Kunderna kan köpa försäkringen på ICA Försäkrings hemsida eller via Mina sidor.
  • Kunder som inte vill teckna digitalt kan fortfarande ringa in till ICA Försäkrings kundtjänst i Växjö.

Taggar: