ICA Försäkring ger mer bonus till kunderna

ICA Försäkring inför samlingsbonus. Det innebär att kunder som samlat minst tre försäkringar hos ICA får ta del av bonusen, utöver bonus på premien och eventuell kampanjbonus. Bonusen kan sedan användas när kunderna handlar mat eller apoteksvaror i ICA-butiker eller på Apotek Hjärtat.

För att få samlingsbonus spelar det ingen roll om kunden har tre bilförsäkringar, tre kattförsäkringar eller en blandning av olika försäkringstyper. Det behöver alltså inte vara försäkringar ur olika produktkategorier eller vissa kombinationer av produkter.

- Det här ett sätt att visa uppskattning till våra allra bästa kunder trots att vi redan erbjuder en prisvärd försäkring. Vi vet att många ser över sin hushållsekonomi just nu och med den här bonusen får våra kunder mer pengar tillbaka, säger ICA Försäkrings vd Per Widemar.

De som har tre försäkringar som är gällande och betalda den 31/12 får 300 kr i extra ICA-bonus i mitten av januari varje år och de hushåll som har fyra eller fler försäkringar får 500 kr varje år. Första bonusutbetalning sker i mitten av januari 2024.

Alla kunder som är Stammis på ICA får automatiskt bonus på premien på samma sätt som när man handlar mat. En krona är en poäng och räknas ihop med övriga inköp inom ICA och Apotek Hjärtat. Dessutom kan kunder som köper försäkringar under en av årets många kampanjperioder få mellan 250-500 kronor i extra ICA-bonus.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se