ICA Försäkring i nytt samarbete med gravidappen Preggo

Nu startar ICA Försäkring ett samarbete med gravidappen Preggo. I samarbetet ingår bland annat att ICA Försäkring ska bistå Preggos användare med information kring gravid- och barnförsäkringar och även tipsa sina kunder om Preggo.

Att vänta barn är en speciell period och det finns ofta ett behov att få tips, råd och stöttning under sin graviditet. ICA Försäkring kommer genom samarbetet med Preggo att bistå gravida med information kring vad som är viktigt att tänka på när det gäller gravid- och barnförsäkringar.

­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­- Under en graviditet är det många nya saker du behöver ta ställning till och exempelvis vilken gravid- och barnförsäkring du väljer har stor betydelse. Genom samarbetet med Preggo vill vi underlätta för gravida att skaffa ett riktigt bra försäkringsskydd för dem själva och deras kommande barn via ICA Försäkring, säger Per Täckenström, produktägare för personförsäkringar på ICA Försäkring.

Preggo är en gravidapp som guidar användaren genom graviditeten. I appen finns smarta to do-listor, hundratals artiklar om allt från gravidsnippa till gravidoro samt möjlighet att spara både bilder, så kallade bumpies, och dagboksanteckningar.

– Vi är otroligt restriktiva med vilka samarbeten vi gör och tipsar bara om produkter som vi genuint gillar. Därför är vi otroligt stolta över vårt samarbete med ICA Försäkring, ett försäkringsbolag som erbjuder en riktigt schysst barnförsäkring – den viktigaste försäkringen av alla om du frågar oss, säger Anastelle Wieslander, Preggos grundare.

Läs mer om Preggo eller ladda ner appen här: www.preggo.se

Taggar: