ICA-butikernas försäljning i mars 2018

Försäljningen i ICA-butikerna steg med 9,8 procent i mars 2018 jämfört med motsvarande månad i fjol. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 9,3 procent.

Mars 2018 Januari – mars 2018
Butiksförsäljning
exkl moms
Mkr Utveckling samtliga Utveckling jämförbara Mkr Utveckling samtliga Utveckling jämförbara
Maxi ICA Stormarknad 3 191 13,5% 12,8% 8 532 6,4% 5,7%
ICA Kvantum 2 536 11,2% 9,7% 6 873 6,4% 4,8%
ICA Supermarket 3 024 6,1% 6,5% 8 352 3,3% 3,7%
ICA Nära 1 496 7,4% 7,4% 4 117 4,6% 4,8%
Total 10 246 9,8% 9,3% 27 874 5,2% 4,7%

Under mars 2018 uppgick försäljningen i ICA-butikerna till 10 246 Mkr exklusive moms, vilket är en ökning med 9,8 procent jämfört med samma månad föregående år. Under perioden januari-mars 2018 uppgick försäljningen till 27 874 Mkr, en ökning med 5,2 procent jämfört med i fjol.

ICA Gruppen bedömer att kalendereffekten för mars månad uppgår till +5,4%.

Per den 31 mars uppgick antal ICA-butiker till 1 286. Butiksförsäljningen för april publiceras den 9 maj 2018 kl 08:45.

För samtliga publiceringsdatum 2018, besök ICA Gruppens webbplats http://www.icagruppen.se/investerare/kalender