ICA-butikernas försäljning i oktober 2018

Försäljningen i ICA-butikerna steg med 3,3 procent i oktober 2018 jämfört med motsvarande månad i fjol. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 2,5 procent.

Oktober 2018 Januari – oktober 2018
Butiksförsäljning
exkl moms
Mkr Utveckling samtliga Utveckling jämförbara Mkr Utveckling samtliga Utveckling jämförbara
Maxi ICA Stormarknad 2 921 3,9% 2,5% 29 785 3,6% 2,6%
ICA Kvantum 2 324 4,1% 2,9% 23 399 4,2% 3,2%
ICA Supermarket 2 869 1,8% 1,6% 29 483 2,6% 2,7%
ICA Nära 1 414 3,9% 3,7% 14 929 4,7% 4,9%
Total 9 528 3,3% 2,5% 97 596 3,6% 3,1%

Under oktober 2018 uppgick försäljningen i ICA-butikerna till 9 528 Mkr exklusive moms, vilket är en ökning med 3,3 procent jämfört med samma månad föregående år. Under perioden januari-oktober 2018 uppgick försäljningen till 97 596 Mkr, en ökning med 3,6 procent jämfört med i fjol.

ICA Gruppen bedömer att kalendereffekten för oktober månad uppgår till +0,2%.

Per den 31 oktober uppgick antal ICA-butiker till 1 281. Butiksförsäljningen för november publiceras den 10 december 2018 kl 08:45.

För samtliga publiceringsdatum 2018, besök ICA Gruppens webbplats http://www.icagruppen.se/investerare/kalender

ICA Gruppen AB (publ) är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. I koncernen ingår även Hemtex. För mer information se icagruppen.se

Om oss

Om ICA Gruppen ICA Gruppen AB (publ) är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. För mer information se icagruppen.se