ICA Gruppen AB har refinansierat sin bankkreditfacilitet

ICA Gruppen har idag tecknat en kreditfacilitet på 5 miljarder SEK som ersätter den som tecknades 2013. Faciliteten löper på fem år med möjlighet till förlängning med 1 plus 1 år.

Den nya kreditfaciliteten innehåller förbättrade villkor och pris jämfört med den tidigare och ökar ICA Gruppens finansiella flexibilitet och långsiktiga finansieringsstruktur. Krediten innehåller inga villkor på finansiella nyckeltal, så kallade finansiella kovenanter. Faciliteten ska användas för allmänna företagsändamål och är outnyttjad.

Faciliteten har arrangerats av följande banker: CRÉDIT AGRICOLE CORPORATE AND INVESTMENT BANK, DANSKE BANK A/S, DNB BANK ASA, NORDEA BANK AB (PUBL), SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB (PUBL), SVENSKA HANDELSBANKEN AB (PUBL) och SWEDBANK AB (PUBL)

För mer information:

Informationen är sådan som ICA Gruppen AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 30e april 2015, kl. 12.30.

ICA Gruppen AB (publ) är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och sedan januari ingår Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. I koncernen ingår även det helägda portföljbolaget inkClub, samt det delägda portföljbolaget Hemtex. För mer information se icagruppen.se