• ICA Gruppen AB/

ICA Gruppen offentliggör resultatet av frivilligt återköpserbjudande under sina utestående obligationslån

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORD-MARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

ICA Gruppen AB (publ) (”Bolaget” eller ”Emittenten”) offentliggör resultatet av det frivilliga återköpserbjudandet som offentliggjordes av Bolaget genom ett pressmeddelande den 13 januari 2022 (“Återköpserbjudandet”) till innehavarna av vissa av Bolagets obligationslån utgivna under Bolagets SEK 15 000 000 000 MTN-program (”Obligationerna”).

För mer information om bakgrunden till Återköpserbjudandet, se Pressmeddelandet under följande länk: https://www.icagruppen.se/investerare/#!/koncernreleaser/lb//arkiv/pressmeddelandearkiv/2022/ica-gruppen-offentliggor-ett-frivilligt-aterkopserbjudande-under-sina-utestaende-obligationslan/

Meddelandet om Återköpserbjudandet finns under följande länk (endast på engelska): https://www.icagruppen.se/globalassets/kreditmarknad/notice-to-bondholders.pdf

Återköpserbjudandet löpte ut kl. 17.00 CET den 14 februari 2022 och har därmed förklarats avslutat. Innehavarna av Obligationerna har i samband med Återköpserbjudandet accepterat återköp av Obligationer motsvarande ett totalt nominellt belopp om 560 Mkr, uppdelat mellan Obligationerna enligt tabell nedan:

Lånenummer ISIN Totalt Nominellt Belopp Belopp att återköpas
113 SE0012676732 1 750 000 000 24 000 000
114 SE0012676740 500 000 000 0
115 SE0013882909 1 000 000 000 36 000 000
116 SE0013882917 500 000 000 500 000 000

Priset för Obligationerna i Återköpserbjudandet är 100,00 procent av nominellt belopp. Bolaget kommer även att erlägga upplupen och obetald ränta för Obligationerna på likviddagen för Återköpserbjudandet i enlighet med villkoren för Obligationerna och Återköpserbjudandet. Likviddag för Återköpserbjudandet kommer att vara den 14 mars 2022. ICA Gruppen avser att makulera återköpta obligationer.

För mer information, vänligen kontakta Emittenten:

Frans Benson, IR-direktör ICA Gruppen

Telefon: +46 (0)8 561 500