ICA Gruppen publicerar årsredovisning för 2013

ICA Gruppens årsredovisning för 2013 finns nu tillgänglig på www.icagruppen.se/investerare.

Årsredovisningen, som även omfattar en Hållbarhetsredovisning, finns tillgänglig både i en onlineversion och som ett PDF-dokument för nedladdning. Onlineversionen har utvecklats för att passa alla vanliga digitala format: desktop, smartphone eller läsplatta.

För att läsa eller ladda ner årsredovisningen på svenska, klicka på länken nedan: http://reports.icagruppen.se/sv/ar/2013/hem/

För att läsa eller ladda ner årsredovisningen på engelska, klicka på länken nedan: http://reports.icagruppen.se/en/ar/2013/home/

Den tryckta årsredovisningen kommer att finnas tillgänglig på bolagets huvudkontor från och med den 21 mars 2014. Beställning av tryckt årsredovisning kan göras på arsredovisning@ica.se.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: 070 253 66 60

Informationen är sådan som ICA Gruppen AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 6 mars 2014, kl 10.00.

ICA Gruppen AB (publ) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 400 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. I koncernen ingår även de helägda portföljbolagen Forma och inkClub, samt de delägda portföljbolagen Cervera, Hemtex och Kjell & Company. För mer information se www.icagruppen.se