ICA publicerar butiksförsäljning månadsvis

ICA Sverige kommer från och med januari 2014 att publicera försäljningsutvecklingen i de svenska ICA-butikerna månadsvis. Första gången månadsförsäljningen publiceras blir onsdagen den 12 februari 2014, då butiksförsäljningen för januari 2014 offentliggörs.

Anledningen till att butiksförsäljningen i Sverige kommer att publiceras månadsvis är att det är viktiga jämförelsemått för ICA-butikerna, som ägs och drivs av enskilda handlare.

För samtliga publiceringsdatum 2014, besök ICA Gruppens webbplats http://www.icagruppen.se/sv/investor-relations/kalender/.

ICA Gruppens presstelefon, tel. 070-253 66 60

ICA Gruppen AB (publ) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 400 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. I koncernen ingår även de helägda portföljbolagen Forma och inkClub, samt de delägda portföljbolagen Cervera, Hemtex och Kjell & Company. För mer information se www.icagruppen.se