Kommuniké från extra bolagstämma i ICA Gruppen

ICA Gruppen AB har idag, torsdagen den 3 februari 2022, genomfört en extra bolagsstämma.

Bolagsstämman beslutade att ändra bolagsordningen på så vis att det högsta antalet stämmovalda styrelseledamöter kan uppgå till elva. Vidare beslutade bolagsstämman att antalet stämmovalda styrelseledamöter ska uppgå till tio.

Bolagsstämman valde Jan Amethier, Göran Blomberg, Bengt Kjell och Katarina Romberg till nya styrelseledamöter intill slutet av årsstämman 2022. Cecilia Daun Wennborg, Lennart Evrell och Andrea Gisle Joosen hade inför stämman meddelat att de ej står till förfogande, varför ICA Gruppens styrelse intill slutet av årsstämman 2022 består av följande stämmovalda styrelseledamöter: Claes-Göran Sylvén (ordförande), Jan Amethier, Göran Blomberg, Bengt Kjell, Magnus Moberg, Fredrik Persson, Katarina Romberg, Bo Sandström, Charlotte Svensson och Anette Wiotti.

Avslutningsvis beslutade bolagsstämman om arvode till de nytillträdda styrelseledamöterna samt att avskaffa valberedningen.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se