Liv Forhaug lämnar ICA Gruppen

ICA Gruppens direktör för strategi och affärsutveckling (CSO) kommer under sommaren att lämna ICA Gruppen för att bli vd för Martin & Servera-koncernen. Rekrytering av ersättare påbörjas omedelbart.

-        Liv har spelat en viktig roll i arbetet med ICA Gruppens koncernstrategier och den nya koncernstruktur vi skapade genom avyttringen av ICA Norge och förvärvet av Apotek Hjärtat bland annat. Under de senaste åren har hon också drivit ICA Gruppens arbete med digitalisering och bland annat byggt upp våra centrala enheter CDO-funktionen och ICAx. Liv har varit en mycket uppskattad ledare och kollega för oss inom ICA och jag önskar henne stort lycka till i framtiden, säger Per Strömberg, vd ICA Gruppen.