Louise Wileen Bjarke ny chef Externa Relationer på ICA Gruppen

Louise Wileen Bjarke har utsetts till ny chef för Externa Relationer på ICA Gruppen efter David Ingnäs, som slutar sin anställning till hösten. Louise har en lång bakgrund som journalist på bland annat SVT och som pressansvarig på bland annat FMV och som chef för extern kommunikation på Billerud. Louise har även varit stabschef på Utrikesdepartementet i tre år.

−Louises långa erfarenhet både som journalist och chef för extern kommunikation inom såväl offentlig som privat verksamhet är mycket värdefull i den här tjänsten. Louise starka värderingar och personlighet passar också väl in på ICA. Jag är därför mycket glad att få välkomna Louise till oss på ICA, säger Björn Olsson, kommunikationsdirektör ICA Gruppen.

−Jag vill jobba med frågor som är viktiga för oss människor i vår vardag. Att jobba med externkommunikation på ICA berör alltifrån livsmedel, både försörjningsfrågan och dagliga inköp, till läkemedel, bank och fastighetsfrågor. Jag kan därför inte tänka mig ett roligare och mer meningsfullt uppdrag än att få ansvara för ICAs externkommunikation, säger Louise Wileen Bjarke.

Louise kommer att rapportera till ICA Gruppens kommunikationsdirektör Björn Olsson. Hon startar sin anställning den 18 september och tillträder tjänsten officiellt den 2 oktober 2023.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se

ICA Gruppen AB (publ) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster, ICA Försäkring och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. ICA Gruppen omsatte 2022 cirka 136 miljarder kronor. För mer information se icagruppen.se.