Sonat Burman-Olsson lämnar ICA Gruppen

Sonat Burman-Olsson, vice vd och CFO på ICA Gruppen har idag sagt upp sig för att börja på Coop Sverige AB. Hon lämnar sina nuvarande arbetsuppgifter med omedelbar verkan men kommer att stå till ICA Gruppens förfogande under uppsägningsperioden på 6 månader.

En tillförordnad CFO kommer att tillsättas inom kort.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: 070 253 66 60

Informationen är sådan som ICA Gruppen AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 19 november, 2013, klockan 11:15.

ICA Gruppen AB (publ) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 400 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. I koncernen ingår även de helägda portföljbolagen Forma och inkClub, samt de delägda portföljbolagen Cervera, Hemtex och Kjell & Company. För mer information se www.icagruppen.se