Nytt innovativt koncept för försäljning av receptfria läkemedel!

Report this content

-Säker, smidig helhetslösning för samtliga aktörer på den nya marknaden – framtidens apotek är nu verklighet

Förändringen av Apoteksmarknaden gör att det från och med den 1 november 2009, kommer att finnas en hel del nya försäljningsställen för receptfria preparat. I och med förändringen så finns det särskilda krav på hur kunder ska kunna tillgodogöra sig information, säkerhet vid försäljning och rapportering av statistik. Heal-It AB har identifierat samtliga av de krav och förordningar som gäller för den nya marknadens aktörer och tagit fram en lösning. - De som önskar tillhandahålla receptfria preparat får en lång lista med uppgifter som ska skötas. För den enskilda butiken kan uppgiften bli övermäktig. Vi såg en möjlighet att underlätta för butiker som vill börja sälja receptfria läkemedel. Heal-it:s modul för läkemedelsförsäljning är en trygg helhetslösning som följer gällande regler och krav, säger Thomas Stenman VD på Heal-it AB. Heal-It AB blir först ut på marknaden med en modul som går att placera i butik. Via modulen får kunden information om läkemedel samtidigt som man också kan genomföra bokning och köp direkt i butiken. Det går även att nå butiken via Heal-It:s webbsida, för att sedan hämta ut produkterna i sin butik. Systemet gör automatiskt 18-årskontroll vid bokning. Konceptet innebär trygg och diskret försäljning direkt till konsument. - Säkerhet och god service är ledord för mig i min vardag som butikschef. Genom att vi nu har installerat modulen från Heal-It så är vi inte bara först i Sverige med att erbjuda framtidens apotek utan vi låter även kunderna i Kungsängen följa med på ett säkert och tryggt sätt. Jag ser det här som ett led i utvecklingen mot den moderna butiken som löser de många behoven, säger Magnus Wassén butikschef ICA Nära Kungsängen. För mer information: Thomas Stenman, VD Heal-it AB Telefon: 08-734 92 00 / 076-200 99 91 Magnus Wassén, butikschef ICA Nära Telefon: 070-476 40 94

Taggar: