Blodcentralerna tar hjälp av ICA för att värva blodgivare

Blodcentralerna tar hjälp av ICA för att värva blodgivare Nu är det dags att promenera, jogga eller springa Blodomloppet. Blodcentralerna genomför, tillsammans med ICA, blodgivaraktiviteter. Syftet är att uppmärksamma behovet av fler blodgivare. Blodomloppet är en serie motionslopp och ett samarrangemang mellan en idrottsförening på orten och den lokala blodcentralen. Åtgången på blod är stor under hela året. Blod är en färskvara som bara kan lagras i 6 veckor Satsningen på Blodomloppet, loppet med dubbla syften - motion och medmänsklighet, ingår i ICAs ambition att öka medvetenheten om mat och motion. Alla ICA-kundkortsinnehavare får 25 procent rabatt på startavgiften. [REMOVED GRAPHICS]Butiksaktiviteter har genomförts inför loppet. Blodomloppet äger rum i Örebro den 21 augusti 2002 Start: Stadsparken kl 18.30 Mål: Stadsparken Arrangör:IF Start, tfn 019 611 03 81 Blodomloppet genomförs i år på följande orter: Hudiksvall, Linköping, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Jönköping, Örebro och Malmö. Totalt finns det 11 blodbussar i landet. För ytterligare information gå in på www.blodomloppet.com eller kontakta: Carina Andersson, Blodcentralerna, tfn 019 602 27 64 Peter Wigstein, ICA Handlarnas AB, tfn 08 585 502 06 / 070 855 26 26 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/19/20020819BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/19/20020819BIT00270/wkr0002.pdf