Carl Farberger ny vd ICA Försäkring

Carl Farberger blir ny vd för ICA Försäkring. Hans roll blir att utveckla ett attraktivt försäkringserbjudande för ICAs kunder. Carl Farberger har lång erfarenet från försäkrings-branschen och kommer närmast från Trygg-Hansa där han arbetat sedan 2003 inom flera områden på flera positioner, senast med operativt ansvar för verksamheten inom privatmarknad och företagets digitaliseringsprogram.

ICA Försäkring är ett dotterbolag till ICA Banken och startades hösten 2015. Som ny vd kommer Carl Farberger fortsätta att bygga upp försäkringsverksamheten så att den blir en del av ICAs totala helhetserbjudande till kunderna.

– Vi har letat efter en person med kvalificerad kompetens och djup erfarenhet från branschen. Carl har gedigen kunskap från alla delar av försäkringsvärlden. Vi har nyligen lanserat ICA Försäkring och ser att vi har ett attraktivt kunderbjudande. Nu tar vi nästa viktiga steg där Carl som ny vd kommer ansvara för att positionera ICA Försäkring på marknaden, säger Marie Halling, vd ICA Banken.

– Jag ser fram mot att bredda ICAs kunderbjudande med försäkring. ICA har ett mycket starkt varumärke och en nära kundrelation, vilket innebär en stor potential att utveckla trygga lösningar som förenklar kundernas vardag, säger Carl Farberger.

Carl Farberger tillträder den 23 maj, 2016.

ICA wants to make every day a little easier. With a focus on food and meals ICA is the leading retail company in Sweden. ICA owns and manages real estate and financial services. The 1.306 ICA stores in Sweden are operated by independent retailers in collaboration. ICA is a part of ICA Gruppen. For more information about ICA, see ica.se.