Handlaren lämnar Maxi ICA Stormarknad i Botkyrka

Handlaren lämnar Maxi ICA Stormarknad i Botkyrka

Solna 13 december, 2007

ICA-handlaren Markus Lönnroth väljer att lämna sin Maxi ICA-butik i Botkyrka. Butiken kommer att tas över av ICA Sverige AB, som också inleder rekryteringen av en ny handlare.

Innan en ny handlare finns på plats kommer butiken att ledas av en tillfällig chef. Samtidigt går ICA centralt in med stöd och resurser till personalen.

För ytterligare information: ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 ICAs pressjour, tel 070-544 07 10

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 250 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se