Hemtextil från Hemtex i ICA-butikerna

ICA Sverige och Hemtex lanserar hemtextilprodukter i ICA-butikerna under namnet ICA Home by Hemtex. Kollektionen, som består av bland annat textilier till kök, sovrum och badrum, har hög kvalité och ska vara prisvärd, och kommer att finnas i ICA-butiker och på icahemma.se från vecka 37.

-       ICA Home by Hemtex är början på ett långsiktigt samarbete mellan två av ICA Gruppens bolag. Det känns spännande att vårt varumärke kommer att lanseras i ICA-butiker. Det ger oss möjlighet att nå ut till nya kunder, säger Björn Abild, vd för Hemtex.

-       Samarbetet är ett exempel på hur bolag inom ICA Gruppen tillsammans kan göra vardagen enklare för våra kunder. För mig innebär Hemtex varumärke en kvalitetsstämpel och jag är glad över att kunna erbjuda en prisvärd kollektion av hög kvalitet till våra kunder, säger Tony Holmberg, vd för ICA Special.

Hösten 2014 testades en specialkollektion av ICA Home by Hemtex med produkter inom bäddtextil och frotté i utvalda ICA-butiker. Kollektionen var uppskattad av kunder och nu blir sortimentet permanent och breddas till att omfatta textilier för kök, sovrum, vardagsrum och badrum. Under hösten 2016 kommer cirka 65 hemtextilprodukter att lanseras i ICA Maxi-butiker och på icahemma.se. Delar av sortimentet kan även komma att finnas på ICA Kvantum, ICA Supermarket och ICA Nära. I samarbetet står ICA Sverige för inköp medan Hemtex gör designen och tar fram kollektionen.

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1301 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se