ICA återkallar ekologisk fruktmüsli

ICA återkallar ekologisk fruktmüsli

Solna 24 September, 2007

ICAs Ekologiska fruktmüsli återkallas eftersom det kan finnas risk för förekomst av glasbitar i vissa paket.

Efter att ha upptäckt glasbitar i ett fåtal ICA Ekologiska fruktmüsli återkallar vi som en försiktighetsåtgärd produkten. Alla bäst-före-datum berörs. Vi har nu gått tillbaka till leverantören för att utreda vad som kan ha orsakat felet.

ICA beklagar det som har inträffat och uppmanar de kunder som redan har köpt müsli av märket ICA, att återlämna dessa produkter till butiken och få pengarna tillbaka.

För ytterligare information: Madelene Brogren, kvalitetsansvarig ICA AB, +47 4816 8454 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 eller 070-544 07 10 (kvällstid)

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se