ICA återkallar Euroshopper fiskpinnar

ICA återkallar Euroshopper fiskpinnar

Solna 11 april, 2011

ICA återkallar fiskpinnar av märket Euroshopper på grund av att produkten innehåller odeklarerat äggprotein.

Återkallelsen gäller fiskpinnar av märket Euroshopper, förpackningsstorlek 900 gram, samtliga bäst före datum. Produkten innehåller äggprotein vilket inte framgår av innehållsförteckningen. Fiskpinnarna utgör därför en risk för äggallergiker.

Produkten har sålts i ICAs butiker över hela landet. I och med återkallelsen stoppas varorna för all försäljning i kassan.
ICA ser allvarligt på det inträffade och uppmanar alla kunder som har köpt denna produkt att i första hand lämna tillbaka den till närmaste ICA-butik, alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33.
Bild på produkten bifogas med denna pressrelease.

För ytterligare information: ICAs presstelefon, tfn 070-253 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 200 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och ICA Fastigheter. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se