ICA återkallar ICA Cook & Eat blender

Ica återkallar blender av märket ICA Cook & Eat då delar av knivarna kan lossna. Återkallelsen gäller endast vissa batchnummer.

Återkallelsen gäller endast ICA Cook & Eat blender med batchnummer: 08/13, 09/13, 12/13, 01/14, 05/14.

Produkten är såld i butiker över hela landet. ICA har inga uppgifter om att någon ska ha skadats i samband med användning. ICA återkallar produkten som en försiktighetsåtgärd.

ICA beklagar det inträffade och vill informera kunder som handlat den aktuella varan att de är välkomna att lämna tillbaka dem i butiken där de inhandlats, alternativt ta kontakt med ICAs kundkontakt på nummer 020 83 33 33.

Bilder på produkten bifogas med denna pressrelease.

ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1321 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se