• ICA/

ICA återkallar ICA Selection öl 33 cl på grund av kvalitetsbrister

ICA återkallar ICA Selection Veteöl, ICA Selection IPA och ICA Selection ALE på grund av kvalitetsbrister. Anledningen till återkallelsen är risk för ett övertryck på kapsylen när flaskorna öppnas. Återkallelsen avser 33 centilitersflaskor med en alkoholhalt på 3,5 procent och avser samtliga bäst-före-datum.

Återkallelsen är en säkerhetsåtgärd och avser samtliga bäst-före-datum av produkterna. I och med återkallelsen stoppas varorna för all försäljning i butikernas kassor.

-       Det finns risk för övertryck i flaskorna och som en säkerhetsåtgärd återkallar vi nu samtliga partier, säger Lena Sparring, kvalitetschef på ICA Sverige.

ICA beklagar det inträffade och uppmanar alla kunder som har köpt denna produkt att kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33 (öppet vardagar, måndag – fredag) alternativt lämna tillbaka produkten i butiken där den är köpt.  Information finns också på ICA.se.

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se icagruppen.se och ica.se.