ICA Banken fortsätter växa

Solna, 5 december, 2013

Privatkundernas favorit ICA Banken har i dagarna passerat 600 000 kunder, och fortsätter att växa.

– Det märks att kunder i alla åldrar uppskattar det vi gör, och det är vi oerhört stolta över, säger Jörgen Wennberg, VD ICA Banken. Kundtillströmningen är god och vi har fått högst betyg när kunderna skulle uppge vilken bank de är mest nöjda med i årets mätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

ICA Banken startade sin verksamhet 2001 med målsättningen att bli kundernas bästa bank genom att satsa på trygga och enkla lösningar, hög tillgänglighet och konkurrenskraftiga villkor på ett brett sortiment av tjänster.

– Vi vill vara den bank som hjälper kunder i små och stora frågor kring vardagens ekonomi. Som kund hos oss ska man uppleva att pengarna räcker lite längre, avslutar Jörgen Wennberg.

Kontakta ICA:s presstjänst, telefon 070-253 66 60

Om ICA
ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1330 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se www.ica.se