ICA Banken lanserar nya sparprodukter

ICA Banken lanserar nya sparprodukter

Solna 15 oktober, 2007

Från och med idag går det att spara i aktier och fonder samt pensionsspara (IPS) i ICA Banken.

ICA Bankens lansering av sparprodukter sker i samarbete med Nordnet Bank AB. ICA Bankens kunder får därmed tillgång till ett av marknadens bredaste utbud av aktier och fonder.

- Enkelhet, trygghet och valfrihet har varit våra ledord när vi utformat tjänsterna. Vi har tagit fram tre färdiga fondpaketsförslag med olika risknivå för våra kunder. Och för de som vill välja själva finns cirka 800 fonder att välja bland, säger Beatrice Olsson Fahlberg, chef för Sparandemarknad på ICA Banken.

ICA Banken erbjuder sedan tidigare lönekonto, bolån, försäkringar och olika former av bankkort.

- Nu går det att göra allt från att betala räkningar till att pensionsspara hos oss. Vi har redan en av marknadens bästa räntor på lönekontot. Detta gör sammantaget att vi på allvar blir en bank att räkna med, säger ICA Bankens vd, Jörgen Wennberg.

För ytterligare information: Jörgen Wennberg, Vd, tel 070-593 71 46 Beatrice Olsson Fahlberg, chef Sparandemarknad, tel 070-714 24 06 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se