ICA Banken lanserar nytt fonderbjudande

Solna 19 november, 2012

Nu breddar ICA Banken portföljen med fondhandel i egen regi. Bankkunderna kan välja på tre färdigförpackade fonder i tre risknivåer eller själva skräddarsy sitt fondsparande efter tycke och smak. Tjänsterna ska vara enkla och bekväma för kunderna.

De färdigförpackade fonderna finns i tre olika sparprofiler: Varlig, Måttlig och Modig. Fondpaketen består bland annat av indexfonder, med fokus att hålla låga avgifter i fonderna. Fonderna förvaltas av Catella Fondförvaltning på uppdrag av banken.

- Det blir enkelt och bekvämt för kunden att välja fond på det här sättet, vilket passar vårt kundsegment. De flesta av våra kunder vill ha hjälp med att sätta ihop sitt fondsparande, säger Beatrice Olsson Fahlberg, chef Sparandemarknad.
För de kunder som ändå hellre vill placera själva finns cirka 40 fonder i olika kategorier, allt från etiska fonder till tillväxtfonder.

- Kunderna når fonderna via ICA Banken online, där även fondrådgivning ingår och på telefonbanken är kundrådgivarna redo att ta emot frågor. Kunderna ska få experthjälp utan krångel, säger Beatrice Olsson Fahlberg.

För mer information:
ICAs presstjänst, tel 070 253 66 60 (vardagar mellan 08.00-17.00)

ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 100 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltiska länderna. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic som driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på www.ica.se