ICA-butikernas omsättning för juli månad

ICA-butikernas omsättning för juli månad Under juli månad sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 926 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 428 miljoner kronor eller 6,6 procent jämfört med samma månad i fjol. För identiska enheter ökade försäljningen med 6,9 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 6,8 procent till 44 348 miljoner kronor. För identiska enheter är ökningen 7,2 procent under samma period. ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 100 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 500 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00640/wkr0002.pdf