ICA Garden lanserar trädgårdskläder

ICA Garden utökar sitt trädgårdssortiment med en kollektion praktiska trädgårdskläder i trendig design. I kollektionen ingår arbetsbyxa, väst, hatt och redskapsbälte. Plaggen är tillverkade i ett smuts- och fuktavvisande material . Produkterna finns på Maxi ICA Stormarknad och på icahemma.se från vecka 11.

- Vi har fokuserat på att ta fram bekväma och praktiska kläder med en schysst design och smarta funktioner. Byxorna har t.ex. låsbara fickor och knäfickor där man kan stoppa in lösa knäskydd, säger Carina Witte, produktchef ICA Special.

Tycker du om att påta i trädgården? Här kommer några tips på vad du behöver hålla koll på i mars!

GÖDSLA GRÄSMATTAN tidigt på säsongen, så ger du den en extra chans att bekämpa mossa som börjar växa vid nollgradigt. Gräsmattan börjar växa när temperaturen kommer upp till 7-10 grader.

FLYTTA BUSKAR innan de har vaknat ur sin vintervila, gärna så tidigt som möjligt.

TA STICKLINGAR
av buskar som t.ex. liguster, forsythia, svartvinbär och schersmin.

FÖRODLA t.ex. tomater, chili, persilja och timjan som gärna tar lite extra tid på sig.

För mer information:
Bilder på produkterna hittar du i vår bildbank ica.printley.se
Martina Ceder, ICA Sverige AB, e-post: martina.ceder@ica.se
För utlån kontakta Polhem PR, 08-226 227
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1321 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se

Taggar: