ICA korade Guldkompassvinnarna 2012

Solna 23 maj, 2012

2012 års Guldkompass gick till ICA Nära Per-Erics livs Morgongåva, ICA Supermarket Hjärnarp, ICA Kvantum Uppsala, Gränby Centrum samt Maxi ICA Stormarknad Haninge. Dessutom belönades Maxi ICA Stormarknad Hälla, Västerås med juryns hederspris. Guldkompassen är en årlig utmärkelse som röstas fram av kunderna och delas ut till de ICA-butiker som haft bästa förbättring inom sin butikstyp.

I samband med ICA Stämman igår 22 maj korades årets vinnare av Guldkompassen. Vinnarna utsågs efter en undersökning bland ICAs kunder runt om i Sverige. Totalt nominerades tolv butiker fördelade på ICAs fyra butiksprofiler – ICA Nära, ICA Supermarket, ICA Kvantum och Maxi ICA Stormarknad.

Vinnarna inom varje butiksprofil:

ICA Nära Per-Erics livs Morgongåva
ICA Supermarket Hjärnarp
ICA Kvantum Uppsala, Gränby Centrum
Maxi ICA Stormarknad Haninge

Juryn delade även ut ett hederspris som i år gick till ICA Maxi Hälla i Västerås med motiveringen:

”Butiken har på ett mycket bra sätt klarat av den lokala konkurrensen från bl.a City Cross, Willys. Butiken har tillsammans med sina kunniga och engagerade medarbetare utvecklat butiken så kunderna stortrivs genom ständiga förbättringar i pris, sortiment och förnyelse. Butiken har för tredje året i rad det högsta NKI värdet inom Maxi profilen.”

Priserna består, förutom äran, av en summa pengar baserat på antalet medarbetare i butiken. Pengarna är öronmärkta för att användas till aktiviteter och uppmuntran för personalen i de vinnande butikerna.

Bildmaterial från prisutdelningen finns att få via ICAs presstjänst.

För ytterligare information:

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 100 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltiska länderna. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic som driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på www.ica.se