ICA lanserar ICA student

Solna 19 augusti, 2011

ICA lanserar nu ICA Student, marknadens första studenterbjudande som täcker in rabatter på mat, banktjänster och försäkring.

ICA Student är ett erbjudande skräddarsytt efter studenternas behov, både under studietiden och på längre sikt.

- ICA har en stor bredd i och med att vi har ett kunderbjudande som omfattar mat, banktjänster och försäkring. Därför har vi möjlighet att erbjuda bra helhetslösningar. Vi tror att det här kommer att vara en attraktivt erbjudande för många studenter, säger Henrik Patek, tf marknadsdirektör på ICA.

ICA Student innehåller ett kostnadsfritt ICA Bankkort, rabatt på utvalda mat- och hushållsvaror, dubbel bonus vid betalning med ICA Bankkort på ICA, recept och inspiration anpassade för studentköket, rabatt hos ICAs studentpartners, studentanpassad hemförsäkring samt rabatt på bolån även efter avslutade studier. Handlar en ICA-student för över 600 kr i månaden kommer tidningen Buffé i brevlådan och bankkortet laddas med personliga erbjudanden. Flera av erbjudandena är laddade på ICA Bankkortet och sprids via digitala kanaler.

Konceptet har vuxit fram i samarbete med studenter vid Nordiska detaljhandels-högskolan i Norrtälje och Uppsala universitet. I samband med lanseringen, vecka 33, kommer ICA Student att synas på utvalda campus och ICA-butiker i Sverige. ICA samarbetar också med Mecenat, som ger ut Mecenatkortet i samarbete med lärosäten och studentkårer samt CSN-kortet på uppdrag av CSN.

Tjänsten riktar sig till studenter mellan 18 och 30 år som studerar på eftergymnasial nivå.

För mer information se www.ica.se/student

För ytterligare information:

ICAs presstelefon, tfn 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 150 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltiska länderna. I gruppen ingår detaljhandelsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se