ICA Maxi Universitetet öppnar idag i Örebro

Idag öppnar ICA Maxi Universitetet i Örebro, den 80:e Maxibutiken i Sverige. Butiken ska erbjuda allt under ett tak och kunderna ska kunna handla, äta en måltid och samtidigt kunna uträtta vardagsärenden, till exempel hämta ut sina receptbelagda läkemedel på Cura apoteket. ICA Maxi Universitet ligger i ett tillväxtområde med många matintresserade kunder.

Handlarna är Patrik Persson och Pernilla Eskils, som kommer att äga och driva den nya ICA Maxi Universitetet.

– Vi vill vara platsen dit man åker för att både handla, äta mat och uträtta ärenden den tid som passar varje enskild individ, därför har vi öppet mellan klockan 6 till 23.45, säger Patrik Persson.

– Vår drivkraft är vår kärlek till mat och viljan att inspirera andra. Därför har vi satsat på en butik med bland annat vedugnspizzeria, akvarium med färska skaldjur samt en sushikock som lagar mat direkt i butiken, säger Pernilla Eskils.

Utöver mat och specialvaror kommer butiken också ha en ICA To Go med färdiga måltider. Det blir också den första butiken i Sverige som erbjuder både mobil självscanning och mobil betalning. Efter sommaren öppnar Systembolaget i samma fastighet.

Kunderna kan även uträtta alla sina apoteksärenden hos Cura apoteket som öppnar i anslutning till butiken. Cura apoteket är ett fullskaligt apotek där kunderna kan hämta ut sina recept, handla receptfria läkemedel ur ett noga utvalt sortiment samt få personlig rådgivning.

Fakta ICA Maxi Universitetet:

Öppning:                                                   Onsdag den 11 mars 2015
Handlare:                                                   Patrik Persson och Pernilla Eskils med respektive
Antal anställda:                                          Drygt 80 i butiken och 8 på Cura apoteket
Yta:                                                           4400 Kvm, varav Livs 3000 och Special 1150
Cura apotek:                                              Ja, det är det 68:e Cura apoteket i Sverige
Öppettider Cura apoteket:                          Alla dagar 9-22
Öppettider butiken:                                    Alla dagar 6-23.45

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1314 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se