ICA Nära öppnar vid Sergels torg

ICA Nära öppnar vid Sergels torg

18 april 2007

Idag öppnar ICA Nära Sergels Torg, mitt i hjärtat av centrala Stockholm.

ICA Nära Sergels Torg får ett mycket centralt stadsläge – cirka 100 000 personer kommer att passera butiken varje dag.

Butiken har utformats för att enkelt och smidigt kunna möta storstadskundernas önskemål. Kunderna ska bland annat kunna köpa snabba måltider, färskt bröd och kaffe. Kunden möts också av en ny butikslayout och hyllexponering.

- Det är väldigt roligt att öppna en butik på en så central plats. På en liten yta har vi byggt en modern butik med ett spännande sortiment. Det kommer att passa både Stockholmarna och alla som besöker staden, säger Örjan Josefsson, handlare på ICA Nära Sergels torg.
Butiken är också miljömärkt med Svanen. Att Svanenmärka en dagligvarubutik innebär att man tar ett helhetsgrepp på miljöarbetet och tänker långsiktigt. Det innefattar ett brett miljömärkt och ekologiskt sortiment samt minskad miljöpåverkan vid den dagliga driften.

Butiken har 18 anställda och håller öppet varje dag: Måndag till fredag 7 – 23 och lördag/söndag 9 - 21. Butiken har tre vanliga kassor och två snabbkassor. I snabbkassorna scannar och betalar kunderna själva sina varor.

För ytterligare information: Örjan Josefsson, handlare ICA Nära Sergels Torg, 070-458 46 69 ICAs presstelefon, tel: 070-253 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och Etos. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se