ICA ny huvudpartner för Melodifestivalturnén

ICA går in som ny huvudpartner till Melodifestivalturnén de kommande tre åren. Som ny samarbetspartner kommer ICA att bidra till folkfesten genom aktiviteter för ICA-kunder, arenabesökare och fans.

Under pandemin har många saknat att gå på underhållning och evenemang. 2022 års upplaga av Melodifestivalsturnén blir den allra första med ICA som huvudpartner och syftet med samarbetet är att vara med och addera ännu mera glans till Sveriges i särklass största återkommande turné och mest folkkära evenemang, bland annat genom spännande aktiviteter och prisvärda erbjudanden.

- Den absolut största och mest inkluderande folkfesten och lägerelden att samlas kring är nog Melodifestivalen. Vi är givetvis väldigt stolta över det här samarbetet och att vara en del av Melodifestivalturnén. ICA finns i 285 av 290 kommuner. Vi vill vara med och höja feststämningen i hela landet genom en rad olika aktiviteter – för en enklare och festligare vardag, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör ICA Sverige.

Live Nation arrangör av konserter och evenemang, arrangerar Melodifestivalturnén.

- Vi är väldigt glada att ICA kliver in som huvudsponsor till Melodifestivalturnén. Tillsammans med ICA når vi publik över hela Sverige och ser till att upplevelsen förstärks före, under och efter turnén, säger Mårten Larsson, kommersiell direktör i Norden på Live Nation.

Om Melodifestivalturnén:
Melodifestivalen anordnas av Sveriges Television och är Sveriges största musiktävling och TV-produktion. Melodifestivalturnén är en av Sveriges i särklass största återkommande turnéer och 141 000 personer besökte Melodifestivalen live 2019, varav 61 000 på Friends Arena. Turnén gör sex stopp runt om i Sverige, inklusive den stora finalen i Stockholm. Varje stopp består av fredagens genrep, lördagens matinérepetition och lördagssändningen. Vilka städer som evenemanget sker i under 2022 är fortfarande inte annonserat.

Om ICA Sverige:

ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se

Melodifestivalturnén datum och städer:

4–5 februari

Malmö