ICA och Oumph! lanserar färdigrätter

ICA lanserar nu fyra växtbaserade frysta färdigrätter i co-branding med Oumph! Rätterna har tagits fram med inspiration från världens kök, där smak och komposition har varit central. Vårens lansering är en del i ICAs stora vegosatsning och rätterna finns tillgängliga över hela landet från och med vecka 19.

Frdigrtter Oumph samlingsbild

Växtbaserad mat är en av de starkaste trenderna vi ser just nu och i denna lansering fyller vi tillsammans ett hål i enportionssegmentet med helt växtbaserade recept från världens alla hörnVi ville samarbeta med ett starkt varumärke med innovativa och goda produkter, vilket nu har resulterat i fyra spännande rätter vi hoppas kommer uppskattas av våra kunder, säger Peter Berkesten, kategorichef på ICA Sverige.

De fyra rätter som lanseras är Pasta Arrabiata i en smakrik tomatsås, Moroccan Tagine - en couscous-baserad gryta med tomatsås och grönsaker, en indisk Tikka Masala med basmatiris och grönsaker samt Korean Noodles, som är den rätt som har mest hetta i sig. Produktionen sker i Sverige.

Vi är mycket glada över att tillsammans med ICA kunna erbjuda ett sortiment av välsmakande färdigrätter som gör det ännu mer attraktivt för konsumenter att välja växtbaserat. Varje rätt har omsorgsfullt tagits fram för att passa såväl veganer, vegetarianer samt den allt större målgruppen flexitarianer, säger Victoria Norviit, Brand & Category Manager på Food For Progress som tillverkar Oumph!

Oumph! är mat från växtriket, gjord på sojabönor. Här kan du läsa mer om Oumph!

Utöver de fyra färdigrätterna lanserar ICA ytterligare 11 frysta vegoprodukter under vecka 19, till exempel Ärtsliders med grönkål och pepparrot, Vitkålspuckar och Bönburgare. Se mer info i bifogat produktblad.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52,
ica.se, icagruppen.se

Med fokus på mat och måltider är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige.  De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA Sverige se icagruppen.se.