• ICA/

ICA samarbetar med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj för tolfte året

ICAs arbete för att stötta cancerforskningen fortsätter och samarbetet med Rosa Bandet-kampanjen är nu inne på sitt tolfte år. Under förra årets kampanj samlade ICAs kunder in 16 miljoner kronor. Utöver att ICA säljer rosa bandet, kommer samarbetet att synas på produkter som säljs till förmån för Rosa Bandet-kampanjen, samt i ICAs tv-reklam där den viktiga frågan uppmärksammas den här veckan.

Insamlingen från Rosa Bandet-kampanjen finansierar ett stort antal forskningsprojekt i kampen mot cancer. ICA har stöttat Cancerfonden sedan 50-talet och Rosa Bandet-kampanjen mot bröstcancer sedan starten år 2003.

– Forskning visar att det finns ett tydligt samband mellan matvanor och cancer. Därför faller det sig naturligt för oss att bidra i kampen mot en av vår tids vanligaste folksjukdomar. I år lyfter vi fram Rosa Bandet-kampanjen på ett nytt sätt i den tv-reklam som rullar den här veckan. Vi hoppas att det ska få ännu fler att uppmärksamma den här viktiga frågan, säger Sofia Olsson, sponsringschef, ICA Sverige AB.

Köp rosa bandet, 25 kronor
Årets designer är kreatören Camilla Thulin som ville göra ett band med koppling till kvinnor och fann inspiration i en gammal virkbok – från ICA Bokförlag.

Några av produkterna på ICA som säljs till förmån för Rosa Bandet-kampanjen är bland annat ICA Färsk mellanmjölk, ICA Laxsida samt ett flertal av ICAs egna varor inom frukt och grönt.

Se denna veckas reklamfilm här.

ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

Om ICA
ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1330 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se

Taggar: