ICA samlade in 16 miljoner till Rosa Bandet

Solna, 28 oktober, 2013

ICA och ICAs kunder har samlat in 16 miljoner kronor till Cancerfonden och Rosa Bandet. Insamlingsresultatet presenterades vid TV-galan från Cirkus.

– Resultatet är glädjande och över förväntan och visar på ett stort engagemang bland kunder, handlare och även vår egen personal, säger Anders Svensson, VD Ica Sverige AB. För oss hänger mat och hälsa ihop och då känns samarbetet med Cancerfonden naturligt. Det är också därför våra rosa varor är frukt och grönsaker.

Kunderna och ICAs butiker är centrala i kampanjen som går under namnet ”Hela landet för Rosa bandet”. Kunderna bidrar bland annat genom att köpa band, plastkassar och rosbuketter och med bidrag via en gåvoknapp vid självscanning. I år har de rosa produkterna slagit försäljningsrekord.

Kontakta ICA:s presstjänst
telefon 070-253 66 60, vardagar 08.00-17-00
telefon pressjour 070-544 0710, övrig tid

Om ICA