ICA utökar det lokala mejerisortimentet

ICA fortsätter sitt samarbete med mindre svenska producenter och har utökar sitt centrala sortiment med fem mejeriprodukter från lokala leverantörer. Det är ekologisk mjölk från mejeriet Nöbbelövs Ekologiska och färsk getmjölk och getyoghurt från DalsSpira.

Den ekologiska mellanmjölken från Nöbbelövs Ekologiska finns i butiker i Skåne, Blekinge och södra Småland. Den färska getmjölken och getyoghurten från Dals Spira finns i butiker i västra Sverige, Skåne, Stockholm och Mälardalen.

- Det är roligt att kunna erbjuda våra kunder bra mejeriprodukter från lokala leverantörer. Det är extra glädjande att vi redan kan se en positiv försäljningsutveckling. Det här ligger helt i linje med vår ambition att öka andelen lokalproducerat, säger Dan Jacobson Färskvaruchef ICA Sverige.

Produktinformation
Ekologisk Mellanmjölk 1,75 liter från Nöbbelövs Ekologiska
Ekologisk Mellanmjölk 1 liter från Nöbbelövs Ekologiska
Färsk Getmjölk 1 liter från DalsSpira
Getyoghurt Naturell 150 g från DalsSpira
Getyoghurt Naturell 1000 g från DalsSpira

Fakta lokalproducerat på ICA
ICA arbetar också med egna märkesvaror i samarbete med lokala producenter under sortimentlinjen ”ICA God smak från” som lanserades 2014. Alla produkter är utvalda utifrån lokala smaker, svenska råvaror och ett genuint mathantverk.

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1304 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se

Taggar: