• ICA/

ICANDERs - måltidsbutiken och restaurangen som ska utveckla ICAs måltidslösningar

Första april öppnar ICANDERs, ICAs nya koncept för måltidslösningar, restaurang och måltidsbutik i Mood Stockholm. ICANDERs är en del i ICAs arbete med att utveckla måltidserbjudandet och bygger vidare på en lång mattradition

- Kunderna letar efter enkla och snabba måltidsalternativ, och genom att öppna  ICANDERs i ett av det mest konkurrensutsatta lägena i Sverige kan vi få ytterligare fart i att utveckla måltidslösningar. Allt fler ICA-butiker startar restaurang och ICANDERs kommer också ge oss ytterligare erfarenheter inom det området, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

Konceptet ICANDERs kombinerar inspiration från den klassiska lanthandeln med en modern restaurang för att utveckla den nya generationens måltidslösningar för ICA och ICA-butikerna. Kunderna kan sitta ner och äta i restaurangmiljö, men har också möjlighet att ta med samma mat take-away, eller köpa några av ICAs egna varor för att äta hemma.

- Måltidslösningar blir allt viktigare i människors liv, där kunderna enkelt vill kunna äta och laga god, nyttig och spännande mat. När kunderas sätt att äta delvis förändras är ICANDERs  en del i en satsning för att ICA och ICA-butikerna ska kunna möta den nya synen på mat och måltider, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

ICANDERs kommer att bli den enda restaurangen av det här slaget men delar av konceptet planeras att öppna på fler platser i landet i anslutning till ICA-butiker. Maten kommer att ha sitt ursprung i den svenska husmanskosten men i modern och spännande tappning. Den övervägande delen av all mat som serveras i restaurangdelen går  att tillaga med ICAs egna varor.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52,
ica.se, icagruppen.se