ICAs nya vardagskock ska göra vardagsmaten enklare och roligare

Malidza Larsson är ICAs nya vardagskock med uppdraget att göra vardagsmaten roligare, mer inspirerande och enklare. I rollen som vardagskock kommer hon att dela med sig av mattrender, insikter om svensk matkultur och praktiska tips som hjälper hemmakockar att lyckas i köket.

– För många är det vardagsmåltiderna man kämpar mest med att få ihop. När man står och serverar stuvade makaroner för tredje gången samma vecka, tror jag att många längtar efter inspiration och enkla alternativ. Med hjälp av enkla, praktiska och snabba tips vill jag bidra till att förenkla – och förgylla – situationer kopplade till mat, matlagning och måltider, säger Malidza Larsson, vardagskock på ICA.

ICA vill underlätta vardagen och bidra med inspiration som kan ta vardagsmaten till nya höjder.

– Att rekrytera Malidza som vardagskock är ett naturligt steg i vårt arbete att göra vardagen både enklare och godare för våra kunder. Med hennes kreativa expertis och passion för matlagning hoppas vi kunna ge våra kunder den där extra gnistan som förvandlar en vanlig vardagsmiddag till något riktigt speciellt, säger Fredrik Kullberg, marknadsdirektör på ICA Sverige.

Malidza Larsson har en gedigen bakgrund inom restaurangbranschen som kock och kommer senast från Restaurangakademin, där hon undervisat i matlagning. Med sitt nya uppdrag på ICA vill hon inspirera hemmakockar att våga prova nya rätter, utforska matens hemligheter och hänga med i aktuella mattrender.

Läs mer om vardagskocken här

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se