Idag öppnar ICA To Go

Idag öppnar ICA To Go Solna 24 mars 2010 Idag, onsdag, slår den första ICA To Go upp dörrarna på Kungsgatan 5 i Stockholm. Butiken är den första inom ICAs nya butikskoncept för högtrafikerade lägen i storstäderna.
Den nya butiken har ett mycket attraktivt läge mitt i centrala Stockholm. ICA To Go är ett helt nytt butikskoncept med fokus på färdiga måltider. Inspirationen kommer från liknande butiker i andra europeiska storstäder där den här typen av butiker blir allt vanligare.
- Öppningen av ICA To Go tror jag kommer att uppmärksammas och välkomnas av många stockholmare. Konceptet är anpassat för i första hand storstäder eftersom det är områden där befolkningen växer. Storstäder är också områden där servicehandeln traditionellt varit väldigt stark. Förra året var servicehandeln en av de sektorer inom handeln som ökade mest, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.
Sortimentet i ICA To Go är delvis nyutvecklat och produkterna hämtas i vissa fall från lokala leverantörer i Stockholm. Butikerna kommer att ha kompletta frukostar, luncher och middagar färdiga för att ta med sig och äta direkt.
Bland produkterna finns dagsfärska smörgåsar med surdegsbröd från lokalt bageri och kaffe av hög kvalitet rostat i Stockholm. Här finns också färdiga lunchrätter tillagade samma dag i en restaurang, soppor, sallader och ett mindre sortiment av andra dagligvaror. I sortimentet finns också enportions-rätter baserade på det klassiska svenska husmansköket, thaimat och varma och kalla soppor.

För mer information ICAs presstjänst, tel 0702-53 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 220 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och ICA Fastigheter. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på www.ica.se