Joakim Bohman lämnar ICA Sverige

Joakim Bohman, försäljning- och marknadsdirektör på ICA Sverige, kommer att lämna sin tjänst efter 12 år inom ICA. Joakim Bohman har under de senaste åtta åren varit del av ICA Sveriges ledning och dessförinnan affärschef för ICA Maxi special och affärschef ICA Maxi Stormarknad.

−Jag vill tacka Joakim för 12 bra år på ICA, för hans starka ledarskap och bidrag till bolaget. Joakim har startat upp den nya försäljning- och marknadsorganisationen på ett väldigt bra sätt, lett arbetet med att ta fram en stark kommersiell plan samt vår kunderbjudandestrategi. Han har varit en mycket uppskattad kollega och jag önskar Joakim ett stort lycka till framöver, säger Eric Lundberg, vd ICA Sverige.

−Tiden på ICA har varitväldigt spännande, utvecklande och rolig och jag har verkligen uppskattat alla fantastiska medarbetare och kollegor. För mig har det varit oerhört stimulerande att ha fått verka i hjärtat av ICA, jobba med styrkan i vår modell med fria handlare i samverkan och den ständigt pågående handlardialogen. Nu när försäljnings- och marknadsorganisationen är på plats i kombination med en stark ledningsgrupp, så känns det som rätt tillfälle för mig att gå vidare till nya utmaningar,säger Joakim Bohman, försäljning- och marknadsdirektör ICA Sverige.

Joakim Bohman arbetar sin sista dag den 30 september. Fram till att en ersättare är på plats kommer Magnus Stadig, affärsområdeschef stormarknad, och Joakim Bengtsson, affärsområdeschef mat- och närmarknad, att ha ett delat ansvar för försäljning- och marknadsorganisationen, samt under denna period även ingå i ICA Sveriges ledningsgrupp.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se

ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se