Joakim Bohman ny tf chef Affärsområden

Fredrik Söderberg lämnar ICA Sverige för att bli vd för Överskottsbolaget, Ö&B. Joakim Bohman har utsetts till tf chef för Affärsområden med omedelbar verkan och vid sidan av sitt nuvarande uppdrag som chef för Maxi-profilen.

- Jag beklagar att Fredrik efter en kort tid i rollen bestämt sig för att lämna ICA. Han har varit en uppskattad chef och kollega inom ICA. Joakim Bohman tar nu över ansvaret som tillförordnad chef för vår viktiga verksamhet närmast ICA-butikerna och försäljningen. Joakim Bohman har lett Maxi-profilen under en mycket framgångsrik period. Joakim har lång och bred erfarenhet inom detaljhandel via tunga roller i bland annat Maxi Special, Synoptik och Expert. Han kommer nu i och med sin tillförordnade roll att ingå i ICA Sveriges ledning, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige

I Affärsområden ingår ansvaret för profilerna ICA Nära, ICA Supermarket, ICA Kvantum och Maxi ICA Stormarknad samt Butikskonsult, Affärssupport och Butiksadministration.

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1301 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se