Maxi ICA Stormarknad öppnar i Bromölla

Maxi ICA Stormarknad öppnar i Bromölla

Solna 27 februari 2008

I dag öppnar Maxi ICA Stormarknad i Bromölla, nummer 61 i ordningen.

Det är en tidigare ICA Kvantum som nu, efter tio månaders ombyggnad, omprofilerat sig till en Maxi ICA Stormarknad. Butiken kommer att ha cirka 70 anställda och en totalyta på 6 700 kvadratmeter.

– Kunderna tycker att det är kul att vi satsar så mycket på en ort som Bromölla, säger handlaren Thomas Andersson.

Bland nyheterna i butiken kan nämnas ett större och bredare specialsortiment med extra satsningar på avdelningar såsom trädgård och hemmet.

– Vi har också en stor blomavdelning med full service. Det är som en egen butik i butiken och jag är övertygad om att den kommer att bli mycket uppskattad av våra kunder, säger Thomas Andersson.
De manuella diskarna i butiken behålls med delikatessavdelning och färsk fisk. Men sortimentet har utvecklats betydligt, bland annat kommer oljor och vinäger att säljas i lösvikt.

En stor satsning har också gjorts på lokala leverantörer av kött, frukt och grönt - butiken har bland annat inlett ett större samarbete med ett 40-tal lokala leverantörer.

– Vi bor i Sveriges skafferi och har många duktiga odlare runt omkring oss - något vi självklart vill ta tillvara, avslutar Thomas Andersson.

Fakta om Maxi ICA Stormarknad Bromölla: Öppnar: 27 februari 2008 Antal anställda: 70 (inklusive special) Budgeterad omsättning: 185 Mkr netto varav 25 Mkr netto special Antal artiklar: Totalt ca 30 000 artiklar varav ca 12 000 special Öppettider: 8 – 22 alla dagar Antal kassor: 8 utgångskassor, 2 st kassor i den manuella blomdisken samt ytterligare två st i informationsdisken.
Yta kvm: Totalyta 6700 kvm, varav säljyta livs 3000 kvm och säljyta special 1600 kvm inkl. trädgård

För ytterligare information: Thomas Andersson, handlare Maxi ICA Stormarknad, Bromölla, tel: 0456-45245 ICAs presstelefon, tel: 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 250 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår detaljhandelsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se