Maxi ICA Stormarknad öppnar i Falun

Maxi ICA Stormarknad öppnar i Falun

Solna 14 mars 2007

I dag öppnar Maxi ICA Stormarknad i Falun. Butiken har 80 anställda. Sortimentet innehåller 16 000 artiklar.

Maxi ICA Stormarknad i Falun är den 53:e Maxibutiken i Sverige. Butiken drivs av handlaren Johan Davidson.

Butiken har bland annat minihus för barnen, fastfoodavdelning och uttagsautomat. Kunderna erbjuds också ICAs populära självscanning och generöst med parkeringsplatser.

– Vi är särskilt stolta över att kunna erbjuda kunderna ett riktigt bra sortiment av färskvaror. Med eget bageri, manuell fiskdisk och manuell delikatessdisk kommer vi att kunna möta kundernas önskemål om bra färskvaror, säger Johan Davidson, ICA-handlare.

Fakta om Maxi ICA Stormarknad Falun:

Öppnar: 14 mars Antal anställda: 80 Budgeterad omsättning: 195 Mkr netto varav 25 Mkr special Antal artiklar: 16 000 varav livs 12 000 Öppettider: 8 – 22 alla dagar Antal kassor: 9 utgångskassor, 4 utcheckningsstationer samt 1 kassa i förbutik.
Yta kvm: Totalt 6395 kvm, säljyta Livs 3269 kvm, Special 1215 kvm.

För ytterligare information: Johan Davidson, handlare Maxi ICA Stormarknad Falun, 023-661 32 10 ICAs presstelefon, tel: 070-253 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och Etos. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se