Maxi ICA Stormarknad öppnar i Katrineholm

Maxi ICA Stormarknad öppnar i Katrineholm

Solna 18 november, 2010

Idag invigs Maxi ICA Stormarknad i Katrineholm, den 72:a Maxi-butiken i Sverige. Butiken kommer att ha en total säljyta på 4700 kvadratmeter och erbjuda bland annat ett eget bageri samt en stor avdelning för hälsa och skönhet.

Maxi ICA Stormarknad i Katrineholm är en konvertering av den ICA Kvantum som tidigare låg på platsen. Handlaren, Jan Fredriksson, har arbetat som ICA-handlare sedan 1995 och är glad över att idag slå upp portarna till Katrineholms första stormarknad.

- Konverteringen från Kvantum till Maxi innebär att Katrineholmsborna får en stormarknad där alla hushållets nödvändigheter kan inhandlas under ett och samma tak. Det känns mycket roligt att kunna tillhandahålla en sådan helhetslösning. Extra stolta är vi över vårt eget bageri som vi satsat mycket på, säger handlaren Jan Fredriksson.

Samtliga avdelningar i butiken har fått generösare ytor och utöver livsmedel finns nu även ett brett sortiment av specialvaror för hela familjen. Det totala antalet artiklar uppgår till cirka 40 000.

Fakta Maxi Ica Stormarknad Karlskoga Öppning Torsdagen den 18 november 2010 Handlare: Jan Fredriksson Butikschef Maxi Special: Martin Åkesson Antal anställda: 70 stycken Totalyta: 6 600 kvm Säljyta: 4 700 Antal kassor: 5 kassor i kassalinjen, 2 utcheckningssor, 3 självutcheckningskassor och 2 i förbutiken Öppettider: Alla dagar 8-21 Omsättning: Beräknad till 220 miljoner

För mer information Handlare Jan Fredriksson, tel 0708 79 07 77 ICAs presstjänst, tel 0702-53 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 200 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltisk länderna. I gruppen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och ICA Fastigheter. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se