Maxi ICA Stormarknad öppnar i Sandviken

Maxi ICA Stormarknad öppnar i Sandviken

Solna 21 november 2007

I dag öppnar Maxi ICA Stormarknad i Sandviken.

Det är den tidigare ICA Kvantumbutiken som byggts ut och konverterats till en Maxi-butik – den 57:e i landet. Stormarknaden kommer att ha cirka 70 anställda och en totalyta på omkring 5930 kvadratmeter. Öppettiderna är mellan 8 och 22 alla dagar i veckan.

– Det känns väldigt roligt att få välkomna kunderna till vår nya fräscha butik. Vi ville ta nästa steg för att utveckla butiken och med den lilla stormarknaden kan vi nu erbjuda kunderna även på mindre orter ett starkt matkoncept som kombineras med ett bra urval av specialvaror, säger Claes-Göran Rydberg, handlare på ICA Maxi Stormarknad i Sandviken.

I och med att butiken är utformad efter Maxikonceptet finns allt på ett ställe – både mat och specialvaror. Butiken har bland annat fast food-avdelning, minihus för barnen och självscanning. Man kommer även att kunna erbjuda sina kunder eget butiksbakat bröd.

– Vi var redan tidigare duktiga på butiksbakat färskt bröd. Men det känns ännu bättre att vi nu kan baka brödet från egna degar och erbjuda kunderna färskt bröd sju dagar i veckan, säger Claes-Göran Rydberg.

Fakta om Maxi ICA Stormarknad Sandviken:

Öppnar: 21 november Antal anställda: 70 (inklusive special) Budgeterad omsättning: 230 Mkr netto varav 30 Mkr special Antal artiklar: totalt 28 000 artiklar Öppettider: 8 – 22 alla dagar Antal kassor: 7 utgångskassor, 5 utcheckningsstationer (3 självscanning, 2 självbetalning) samt 1 kassa i förbutik.
Yta kvm: Totalyta 5927 m2, varav säljyta livs 2 765 m2 och säljyta special 1 270 m2

För ytterligare information: Claes-Göran Rydberg, handlare Maxi ICA Stormarknad, Sandviken, tel: 026-249226, 070-5523686 ICAs presstelefon, tel: 070-253 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 250 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och Etos. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se