Maxi ICA Stormarknad öppnar i Visby

Maxi ICA Stormarknad öppnar i Visby

Solna 9 maj 2007

I dag öppnar Maxi ICA Stormarknad i Visby. Butiken har 70 anställda och sortimentet innehåller 16 000 artiklar.

Maxi ICA Stormarknad i Visby är den 54:e Maxibutiken i Sverige. Butiken drivs av handlaren Paul Dino Larsson.

Butiken har bland annat minihus för barnen, fastfoodavdelning, butiksbageri, självscanning och en avdelning för skönhet och hälsa. Butiken erbjuder också en mängd lokala varor från gotländska producenter under temat "Goda Gotland". Kunderna erbjuds även trädgårdsartiklar och utemöbler i ett tält utanför butiken.

– Vi har två säsonger här på Gotland. Under sommarmånaderna har vi över 700 000 turister och det är en utmaning att ha ett bra utbud både vinter och sommar. Vi är stolta över att kunna erbjuder manuella diskar med ost, chark, färsk fisk och delikatesser med till exempel matiga sallader för kunderna att ta med sig till stranden, säger Paul Dino Larsson, ICA-handlare

Fakta om Maxi ICA Stormarknad Falun:

Öppnar: 9 maj Antal anställda: 70 Budgeterad omsättning: 154 Mkr netto varav 35 Mkr special Antal artiklar: 16 000 varav livs 12 000 Öppettider: 8 – 22 alla dagar Antal kassor: 7 utgångskassor, 4 självscanningskassor, 1 kassa i förbutiken och 1 kassa i fast foodavdelningen.
Yta kvm: Totalt 4 800 kvm, säljyta livs 3 100 kvm, special 1 700 kvm.

För ytterligare information: Paul Dino Larsson, handlare Maxi ICA Stormarknad Visby, 0498-655 600 ICAs presstelefon, tel: 070-253 66 60

----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och Etos. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se