Nya ICA.se erbjuder kunderna snabb och enkel middagsinspiration

Idag lanseras nya ICA.se och en av de viktigaste uppgifterna blir att underlätta för de 72 % av svenskarna som inte vet vad de ska äta till middag samma kväll.

- Fokus för våra digitala satsningar är alltid att hjälpa våra kunder och förenkla deras vardag då vi vet att många kunder inte planerar sina middagsinköp i förväg. Därför har vi på nya ICA.se förbättrat vårt receptsök och för de som helt saknar middagsinspiration lanserar vi även panikknappen, som slumpar fram ett middagsrecept till kunden, säger Håkan Sjöstrand, marknadsdirektör ICA Sverige.

Den nya sajten är utformad för att stödja de vanligaste vägarna som svenskarna använder för att söka mat- och receptinspiration på nätet. Stor vikt har särskilt lagts vid den Google-optimerade receptdelen då majoriteten av besökarna kommer via söktjänsten.

I och med nylanseringen får också ICA-butikerna nya hemsidor. ICA Fastigheter, Cura apoteket, ICA To Go och ICA koncernen nås fortfarande via ica.se men får egna webbplatser.

Snabba fakta om ICA.se:

• Varje vecka besöker 400 000 personer Sveriges största matsajt
  • Den första upplagan av ICA.se lanserades 1996
  • Ett av de mest besökta middagsrecepten på ICA.se under senaste året är korvstroganoff med ris.

I undersökningen ICA på grillen uppgav 72 % av de svarade att de inte visste vad de skulle äta till middag samma kväll. Undersökningen genomfördes av TNS-SIFO 2012.

ICA.se låg på första plats bland matsajterna på KIA index under 29 av 39 veckor 2012.

Besök de nya sidorna:
www.ica.se / www.corporate.ica.se / www.icatogo.se / www.icafastigheter.se / www.curaapoteket.se

ICA banken hittar du precis som tidigare på www.icabanken.se

För mer information:
ICAs presstjänst, tel 070 253 66 60 (vardagar mellan 08.00-17.00)

ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 100 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltiska länderna. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic som driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på www.ica.se

Taggar: