Sju miljoner till Röda Korset via ICAs pantknappar

ICA kunderna skänkte under förra året 7 091 244 kronor till svenska Röda Korset via pantknapparna i ICA-butikerna. Det är nytt rekord sedan insamlingen startade 1999 och en ökning med 600 000 kronor från 2013.

Framgången för insamlingen beror på att det är enkelt att ge – alla kan avvara några burkar eller flaskor till hjälparbete. De insamlade pengarna går till Röda Korsets arbete med att stödja utsatta, t.ex. genom besök hos ofrivilligt ensamma eller läxhjälp till skolelever.

Idag finns det 696 pantknappar i 408 av ICA-butikerna.

I samband med Alla hjärtans dag säljer ICA också tulpanbuketter till förmån för Röda Korset. För varje såld bukett går fem kronor oavkortat till Röda Korsets arbete med att återförena familjer som splittrats i samband med krig och katastrofer.

ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52.

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De 1321 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se

Taggar: