Domicilförändring skjuts på framtiden

Report this content

Domicilförändring skjuts på framtiden Erbjudandet från ICB Shipping Ltd, Singapore om byte av samtliga aktier i ICB Shipping AB mot nyemitterade aktier i ICB Shipping Ltd förlängs ej. Budet, som ursprungligen lämnades till aktieägarna i ICB Shipping AB i augusti 1997 (och som därefter har förlängts vid flera tillfällen), har ej kunnat fullföljas på grund av de förändringar i aktieägandet i ICB Shipping AB som ägt rum efter det att budet lämnades. Styrelserna i ICB Shipping AB och ICB Shipping Ltd har efter diskussioner konstaterat att den information som lämnades i anslutning till det ursprungliga budet blivit inaktuell och att budet därför bör dras tillbaka. Styrelsen i ICB Shipping AB menar fortsatt att en ändring av bolagets domicil kan vara till fördel för verksamheten och aktieägarna och avser - om förutsättningarna därför bedöms lämpliga - återkomma med ett nytt förslag. De aktier som lämnats in av aktieägare som accepterat budet kommer att återföras till respektive aktieägares konto. Stockholm den 28 januari 1999 ICB SHIPPING AB (publ) Frågor kan ställas till Ola Lorentzon eller Karl Molander på tel: 08-613 30 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/01/28/19990128BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/01/28/19990128BIT00400/bit0002.pdf